Kalendarz imprez motoryzacyjnych

Spring Off-road Challenge

sobota 13.07.2019
Buszkowo, woj. ZACHODNIOPOMORSKIE
4X4, PRZEPRAWOWE
ZAPISY ZACZYNAMY 1 STYCZNIA 2019
W sezonie 2019 odbędą się cztery imprezy wchodzące w skład
🚩Grand Prix Off-ROAD CHALLENGE 2019 🚩:
➡1. 29/30.03.2019 - Spring Off-road Challenge Buszkowo
➡2. 13.07.2019 - Summer Off-road Challenge Wierzchowo
➡3. 28.09.2019 - Autumn Off-road Challenge
➡4. 09.11.2019 - Winter Off-road Challenge
GP Off-road Challenge to cykl 4 rajdów typowo przeprawowych dla posiadaczy samochodów terenowych. Z klasyfikacją każdej z imprez osobno oraz roczną klasyfikacją pucharową.
Na każdym z 4 rajdów zdobywacie punkty. 1 pieczątka = 1 punkt. Wygrywa załoga która zbierze najwięcej punktów.
Nagrody.
Co rajd otrzymujecie puchary za wywalczone miejsce. Nie przewidujemy nagród co rajd. Tylko na podsumowanie roku. Dla zwycięzców GP Off-road Challenge 2019 czekają bardzo atrakcyjne nagrody w postaci, wyciągarek, lin syntetycznych, hi-lifty, liny kinetyczne, sprzęt off-road, kosmetyki samochodowe. Wejściówki na inne imprezy. Vouchery m.in na jazdę czołgiem :-) I wiele innych. Jest o co walczyć 👍
Warto zostać i walczyć do końca gdyż wśród osób które zostaną na rozdanie rozlosujemy nagrody dodatkowe. Zapraszamy 😀
Pierwsze dwudniowe starcie pretendentów do najlepszych z najlepszych odbędzie się na urokliwym torze w Buszkowie. Obfitującym w wąwozy i bagna. Rozpoczynamy w piątek o 19.00. Czeka na Was kilka otaśmowanych trawersów pod okiem sędziego oraz tak jak ostatnio 150 pieczątek (wspólne dla wszystkich klas). Część pekapów zdobywacie na wytaśmowanych trawersach. Poziom trudności pieczątek: od superlekkich do mega ciężkich. Tak, by klasa turystyczna, jak i cięższe klasy miały coś dla siebie. Pieczątki oznaczone na mapce zabezpieczonej folią. Oraz dostaniecie link do trasy na google maps gdzie będą zaznaczone wszystkie pieczątki. Wymagany telefon z gps, internet lub garmin. Wygrywa załoga, która zdobędzie większą ilość pieczątek. W przypadku tej samej liczby zdobytych pieczątek zdecyduje czas zdania karty. 50 pieczątek stopniem trudności będzie dostosowanych do klasy Turystycznej, 50 do klasy Wyczyn, reszta klasa Extreme i Open. Każda pieczątka to 1 punkt. Pieczątki oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego.
Turystyk i Wyczyn tak naprawdę będą miały najciężej, ponieważ nie możecie korzystać z wind. Więc zbrójcie swoje auta w trapy, kinetyki, tirfory i dobre oświetlenie. 😁
Extrem, Open i quad jak już poćwiczycie przybijanie lajtowych pkpów to na ostatnich 50 będzie dużo zabawy. Jedna pieczątka tym razem nie 3, a 4metry na ziemią 😎 Kolejna 10cm przy ziemi. Przewracacie auto na bok lub odkręcacie koła 😁 Liczymy na Waszą kreatywność. Na pewno wymyślicie jeszsze kakiś sposób. Pieczątka przy drewnianym quadzie. Jeden lub dwa pekapy zrobimy na szczycie stosu drewna. Będzie widowiskowo 😎 Dla tych co mieli problem z podbiciem stempla wśród drzew bez dojazdu podpowiadamy że możecie się tam “wciągnąć bokiem“ 😁 Stawiamy bardziej na techniczne pieczątki, niż topienie po dach ale tym razem zapuścimy was troszkę dalej w teren, więc tyłki umoczycie. I to bardzo 🚣😁 Jak ktoś zostanie wyciągamy dopiero po rajdzie 🚜🚁 Ognicho 🔥 i kiełbasa będzie dostępna cały czas. Dodatkowo w sobotę będzie foodtruck, gdyby ktoś miał ochotę na hamburgera.
Jeśli jakaś załoga z jakiś powodów nie chce lub nie może wystartować w piątek do etapu nocnego można też zapisać się i wystartować w sobotę rano. Jesteście stratni o odcinek nocny ale nadal możecie zdobyć pieczątki z nocki. W sobotę otwieramy błotny os który nie jest liczony do przeprawy.
Lawety można zostawić na bazie rajdu.
Kto chce może zostać do niedzieli.
Klasy:
➡ Turystyk - seria, zwykle opony (nie maxi cross, simex, rolnik, bogger). Dopuszcza się lift zawieszenia i budy, stalowe zderzaki. Tylko auta turystyczne, nie wymagające "gruntownej blacharki".
➡ Wyczyn - auta zmodyfikowane do terenu
➡ Extreme - auta z jedną wyciągarką z przodu, nadwozie seria (klatka zewnętrzna lub wewnętrzna dozwolona)
➡ Open - wyciągarki elektryczne, hydrauliczne, mechaniczne
➡ Quad
Przewidujemy dodatkową nagrodę dla załogi kobiecej 👭(kobieta kierowca, kobieta pilot), która będzie najbliżej miejsca pierwszego (lub pierwsza) w dowolnej klasie przeprawy 🚙.
Dla największego pechwca rajdu czeka voucher na darmowe uczestnictwo w kolejnej imprezie.
KJST (Konkursowa Jazda Samochodem Terenowym)
Regulamin KJST obowiązuje tylko na odcinku czasowym, nie dotyczy on przeprawy.
Informacje ogólne
Organizator: 4x4 Chojnice, Automobilklub Rallyland, 4x4 Chojnice i okolice, 4x4 Szczecinek
1.Termin: 29.03.2019 od godz. 17.00 do 30.03.2019 godz. 18.00.
2. Wpisowe do dnia 30.01.2019 wynosi 350zł, od 01.02.2019r. wynosi 400 zł. W dzień imprezy wynosi 450 zł bez względu na ilość osób w pojeździe, jednakże nie więcej niż w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
3. Potwierdzeniem i warunkiem uczestnictwa jest wpłata zaliczki w wysokości 100zł lub całej kwoty na konto bankowe:
62 1020 1491 0000 4902 0008 0721
Mariusz Dorawa
W tytule przelewu proszę wpisać: Imię i nazwisko kierowcy oraz koniecznie telefon, imię i nazwisko pilota, klasę w której startujecie, jakie wyciągarki macie. Rozmiary koszulek. (wszystkie te informacje usprawniają bardzo odprawę).
4. Zapisy przyjmowane są również na e-mail 4x4chojnice@wp.pl lub sms 511201202
5. Zaliczka nie ulega zwrotowi, jeśli nie poinformujecie o tym maksymalnie na 4 dni przed imprezą lub jeśli załoga nie stawi się na imprezie. Można również przepisać zaliczkę na inną załogę lub na kolejny rajd.
6. W przypadku odwołania imprezy zaliczka lub pełna wpłata ulega zwrotowi.
7. Baza Startu i Imprezy : GPS 53.3432842, 17.8519419,653
Dane do navi: Buszkowo k. Koronowa
8. Ramowy program imprezy:
Piątek
- godz. 17.00 otwarcie bazy zlotu,
- godz. 17.05 plombowanie aut, informacje organizacyjne,
- godz. 18.50 zakończenie przyjmowania załóg, odprawa,
- godz. 19.00 start załóg do odcinka nocnego,
- godz. 23.00 zakończenie odcinka nocnego, zdanie kart, integracja przy ognisku.
Sobota
- 7.00 plombowanie aut,
- 8.00 start do odcinka dziennego,
- godz. 16:00 zakończenie zdawania Kart Drogowych, ciepły posiłek,
- godz. 17:30 ogłoszenie wyników wręczenie pucharów,
- godz. 18.00 zakończenie imprezy.
9. Nie są przewidziane żadne dojazdówki a wszystko odbywać się będzie w jednym miejscu. Część terenu jest ogrodzona. Każda załoga otrzyma ulotkę z mapką (rozmieszczenie oesów i pieczątek). Oraz link do elektronicznej mapki w googl maps lub na garmina. Jest to rajd na terenie prywatnym. Nie poruszamy się po drogach publicznych. 100% rycia w terenie.
§ 2. Warunki uczestnictwa.
2.1. Opłacenie wpisowego.
2.2. Pojazd biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- dopuszczalna masa całkowita do 3,5T,
- zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego,
- ważne badanie techniczne,
- posiadać aktualne i opłacone ubezpieczenie OC i NNW ,
- kaski ochronne dla załogi typu samochodowego lub motocyklowego (obowiązkowe tylko na OS, zalecane w przeprawie w klasach: wyczyn, extrem, open)
- wyposażony w minimum jedną gaśnicę, apteczkę, lina lub taśma holownicza, haki z przodu i z tyłu służące do wyciągania o wystarczającej wytrzymałości. Nadwozie zamknięte lub pałąk bezpieczeństwa
- maksymalna zewnętrzna średnica kół to 37 cali. Dopuszcza się wyjątki po konsultacji z organizatorem.
- musi być oznaczony naklejką z numerem porządkowym na bocznej częsci auta, najlepiej drzwi, oraz wszystkimi dostarczonymi przez organizatora naklejkami sponsorów ( w dowolnych miejscach pojazdu ).
2.3. Uczestnik biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- kierowca pojazdu musi posiadać ważne prawo jazdy o odpowiedniej kategorii
- załoga i pasażerowie pojazdu muszą posiadać ubezpieczenie zdrowotne od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków
- ze względu na bezpieczeństwo swoje i uczestników zabrania się SPOŻYWANIA ALKOHOLU PODCZAS IMPREZY oraz innych środków odurzających
2.4. Organizator nie dokonuje sprawdzenia powyższych warunków, a kierowca zgłaszając swój udział i podpisując oświadczenie deklaruje, że spełnia wszystkie powyższe warunki uczestnictwa. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 1.
2.5. Uczestnik odpowiada za stan techniczny swojego samochodu, za jego przygotowanie do imprezy oraz za jego ewentualne naprawy podczas Imprezy.
§ 3. Informacje o przejeździe i uczestnikach
3.1. Przejazd będzie się odbywał wzdłuż wyznaczających trasę taśm koloru biało-czerwonego.
3.2. Miejsca wyłączone z imprezy są oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego. Pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających.
3.3. Poza miejscami wyznaczonymi, kategorycznie zabrania się poruszania po uprawach leśnych i rolnych (obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp).
3.4. Po prawej stronie pojazdu zostanie przyplombowana Karta Drogowa (KD). Nie ma przelotek.
3.5. Przejazd polegać będzie na próbie pokonania wyznaczonej trasy w jak najkrótszym czasie i zaliczenia rozmieszczonych Pieczątek oraz Odcinków Specjalnych (OS). Pieczątki i OS są klasyfikowane osobno.
3.6. Trasa przejazdu (z wyłączeniem pieczątek) jest do przejechania przez każdy fabryczny samochód terenowy z napędami 4x4.
3.7. Uczestnicy zobowiązani są do poruszania się ściśle po terenie imprezy. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
3.8. W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Organizatora Imprezy
3.9. Na trasie przejazdu imprezy trzeba się liczyć z napotkaniem innych uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych. Wówczas należy zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania.
3.10. Poza wyznaczonymi miejscami typu OS (Odcinek Specjalny) uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
3.11. Na zdobycie wszystkich pieczątek i zaliczenie tras OS jest wyznaczony określony czas 12 godzin dla każdej załogi.
3.12. Start i wyjazd samochodów w teren odbywa się w kolejności dowolnej.
3.13. Na listę uczestnicy będą wpisywani zgodnie z kolejnością wpływu na konto wpisowego lub zaliczki.
3.14. Dla każdej z klas jest ustanowiony limit 30 aut/quadów. W przypadku gdy jakaś klasa jest niekompletna dopisujemy auta/quady w innych klasach.

Reklama