Na sprzedaż Honda Civic TypeR EP3 z 2002 roku. Auto przygotowane do amatorskich imprez sportowych typu trackday, superoes, KJS, timeattack, itp.
Auto pochodzi z rynku szwajcarskiego, kupiłem je 4 lata temu praktycznie seryjne i rozpocząłem modyfikacje. Prace prowadzone były w większości w JHM, niektóre przy zawieszeniu w TG Auto.
Uważam, że jest to bardzo solidne auto – bezawaryjne, dające możliwość walki o „pudło” w klasie, bardzo neutralne w prowadzeniu.
Poniżej dokładna specyfikacja.
Silnik:
- K20A2 – nie otwierany, seryjna głowica i blok
- po rewizji w JHM, wymieniony rozrząd, wyregulowane zawory, nowe świece, nowa pompa paliwa
- kolektor dolotowy RRC wraz ze stożkiem
- kolektor wydechowy 4-2-1 plus wydech 2,25”
- przegrody miski olejowej
- Hondata K-Pro
- Auto wystrojone, nie mam pomiaru z hamowni, ale moc w okolicach 230-240 KM
- twarde wkładki poliuretanowe łap silnika i skrzyni
Napęd:
- skrzynia z przełożeniem głównym 5,33
- seryjna szpera LSD
- lekkie koło zamachowe z polifta
Zawieszenie:
- Gwint BC Racing serii RM z regulacją siły tłumienia (sprężyny 10kg przód, 16kg tył) – kupiony nowy przeze mnie pod koniec ubiegłego roku
- cały zawias w poliuretanie twardym
- z tyłu regulowane wahacze górne Hardrace
- z przodu górne regulowane mocowania amortyzatorów (Caster Top Mounts) – najlepsza modyfikacja zawieszenia do EP3
- dystanse na przedniej osi
- geometria ustawiana na wagach w TG Auto – uzyskano m.in. 6” kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, negatywy 3st, 2,5st z tyłu itp. itd.
- auto bardzo neutralnie i pewnie się prowadzi
Hamulce:
- z przodu BBK oparty na tarczy z Nissana 350Z i zaciskach 4-tłoczkowych z Megane RS/Clio RS
- klocki z przodu Ferodo DS2500
- przewody w stalowym oplocie
- sportowy płyn hamulcowy
Nadwozie:
- generalnie seria EP3 przedlift
- można powiedzieć, że nadwozie bezwypadkowe, w bardzo dobrym stanie – jest dostęp do wszystkich blach, wnęk, podłużnic – zidentyfikowałem jedynie wymianę błotnika tylnego
- lekka maska z laminatu (Jusiak) podniesiona na dystansach
- lekka klapa tylna z laminatu wraz z szybą z poliwęglanu
- lekkie błotniki przednie nieco szersze
- lekkie szyby boczne z poliwęglanu z okienkami (sliderami)
- mam też szyby boczne tylne z poliwęglanu - niezamontowane
- lekkie lusterka
- lekki akumulator
- zdemontowana klimatyzacja
Wnętrze:
- odelżone do gołej blachy
- zdemontowane poduszki powietrzne (mam poduszkę pasażera)
- lekkie boczki drzwi (zrobione samodzielnie)
- fotel kierowcy Bimarco Grip (z uszami), pasy RRS
- fotel pasażera Bimarco Cobra 2, pasy Takata (zazwyczaj na zawody zdemonotowany)
- fotele zamontowane na dedykowanych mocowaniach Sparco/OMP
- kierownica RRS płaska na odsadzeniu
- wymagana na zawodach gaśnica 2kg trwale zamontowana
Koła:
- w cenie pakiet felg i opon – 10 szt
- dobór odpowiednich zestawów opon i mieszanek to cała filozofia do EP3
- zestaw gotowy na większość imprez w roku
Do auta dokładam trochę części, m.in. lekkie szyby tylne, poduszka pasażera, seryjny kolektor dolotowy, przedliftowe koło zamachowe, sporo części z wnętrza, itp. itd.
Rozwój auta:
- auto w chwili obecnej jest konkurencyjne w klasie, doprowadzone do bardzo solidnego i bezawaryjnego wariantu, dającego możliwość wskakiwania na pudła w różnych imprezach sportowych, tzn. dobrze wyspecyfikowane zawieszenie, napęd, waga, itp.
- w roku 2024 auto wygrało swoją klasę w Pucharze Toru Modlin, zajęło 3 miejsce w Pucharze Wiosny Toru Kielce, 6 miejsce na Superoesie Kieleckim (konkurencja jest tutaj bardzo silna)- w samochodzie nie było przeróbek trwałych, tzn. możliwy jest powrót do serii
- obecna specyfikacja daje możliwość bezawaryjnej jazdy
- auto nie ma kilkuletniej historii jazdy w rajdach, jest świeże i nie jest zmęczone
- posiada ważne badanie techniczne i polisę OC
- auto można rozwijać w zależności od kategorii motorsportu – rajdy RSMP, wyścigi płaskie WSMP, WPP, górskie GSMP, Rallycross, trackdaye/KJSy. Można obniżyć masę (w rozsądny sposób jeszcze o ok. 40kg, bezkompromisowo – do poziomu 900kg "+"), zamontować klatkę, zwiększać moc, poprawiać napęd, itp. itd.
Linki:
https://youtu.be/f309evRvbDo?si=I0GQx5GuxJkPxamQ
https://youtu.be/26OHzhzkW_8?si=-1JhXDG2Y_CY3fok
https://youtu.be/kShhHcka5SI?si=uGD_DQkaZqhY6NQj
Auto na co dzień wywiozłem w okolice Kielc, możliwość obejrzenia np. na kieleckim Superoesie.