W niedzielę, 7 maja na Torze Łódź rozegrano 2.rundę OES Toru Łódź. Zgłoszonych było niemal 60 samochodów, ale z różnych przyczyn finalnie wystartowało 52 kierowców.
Organizator przygotował niemal trzykilometrową próbę, którą zawodnicy pokonali trzykrotnie. Trasa przejazdu była ustawiona tak, że na torze jednocześnie znajdowało się nawet pięć samochodów, co pozwoliło na sprawne i szybkie przeprowadzenie imprezy, a licznie zgromadzeni kibice nie mogli narzekać na brak „akcji”.
Szybka i techniczna próba, podczas 2.rundy OES Toru Łódź przebiegała po pełnej nitce toru, a na ostatni przejazd dodatkową atrakcją było odwrócenie kierunku jazdy.
Najszybszym kierowcą drugiej rundy łódzkich OESów okazał się kierowca o pseudonimie „M.M”, jadący Mercedesem A45 AMG, wygrywając jednocześnie klasę „4” (samochody z napędem 4WD). Drugi w klasyfikacji generalnej, ze stratą 3,63sek. dojechał aktualny lider sezonu - Sebastian Krzyczmanik w BMW E30 S2000. Podium klasyfikacji generalnej, ze stratą 19,04sek. uzupełnił Piotr Malczewski w Mitsubishi Lancer Evo IX.
W klasie pierwszej (pojemność do 1400cm3), w której zmagania ukończyło 12 kierowców, bezkonkurencyjny okazał się Daniel Białek w mocnym Cinquecento. 13,97sek stracił do zwycięzcy klasy Marcin Kołodziejczak w Renault Clio. Trzeci na mecie dojechał Łukasz Konarzewski w Toyocie Yaris.
foto: Grzes Mityntowy
W klasie drugiej (pojemność do 1800cm3) również do mety dotarło 12 kierowców. Najszybszy okazał się Przemek Makaro w Citroenie Saxo. 3,60sek za nim uplasował się Piotr Nowacki w BMW, a trzeci ze stratą 4,43sek był Piotr Kramarski w Saxo.
Najmocniej obsadzona klasa trzecia (pojemność powyżej 1800cm3), to pojedynek aż 19 kierowców. Najszybszy po raz kolejny okazał się Sebastian Krzyczmanik w BMW E30 S2000, który wypracował nad drugim zawodnikiem w klasie aż 23,40sek przewagi! Drugi dojechał Mariusz Kotynia w BMW E30, a najniższe miejsce na podium, ze stratą 27,17 sek zajął Łukasz Jaworski w BMW E36.
Klasa czwarta (auta 4WD) w której wystartowało 8 kierowców, to absolutna dominacja kierowcy „M.M” w A45 AMG, który drugiego, Piotra Malczewskiego pokonał aż o 19,04sek , a trzeciego Krzysztofa Stojka w Subaru Imprezie STi o 28,71sek!
Warto dodać, że imprezy na Torze Łódź skierowane są do kierowców amatorów, którzy chcą podnosić swoje umiejętności za kierownicą i w bezpiecznych warunkach poznawać możliwości swoje i samochodu. Podczas imprezy, w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy jakim jest Tor Łódź obecni byli także licencjonowani instruktorzy jazdy, którzy chętnie służyli pomocą w szukaniu optymalnej linii przejazdu zaplanowanej trasy.
Aby wystartować w OES Toru Łódź wystarczy sprawny technicznie samochód, ubezpieczenie OC a Organizator dopuszcza udział osób niepełnoletnich, które nie posiadają prawa jazdy. Jednym z ważniejszych punktów regulaminu jest limit głośności (ustalony na 98dB) i zakaz stosowania opon typu „pełny slick”. Pilot nie jest wymagany.
Kolejna runda OES Toru Łódź już 18 czerwca.