Po zwycięstwach w dwóch pierwszych rundach Samochodowych Mistrzostw Tychów Florian Wójcik-Mirski i Lucyna Owczarz wreszcie musieli uznać wyższość rywali. Ich dobrą passę przerwali Artur Kobiela i Kamil Wala, którzy odnieśli tym samym pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.
Organizatorzy trzeciej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów przygotowali na Torze Fiata nową trasę. Główną atrakcją zawodów był przejazd przez efektowną hopę, na której zawodnicy mogli sprawdzić swoje umiejętności lotnicze. Dodatkowo zaplanowano start równoległy, który także dodawał smaczku rywalizacji. W przedostatni weekend maja do Tychów przyjechało 77 załóg, które o triumf rywalizowało na czterech próbach sportowych.
Tradycyjnie najszybsi okazali się przedstawiciele najmocniejszej klasy K4. Apetyt na trzecie z rzędu zwycięstwo miał Florian Wójcik-Mirski w Subaru Maptek pilotowany wyjątkowo przez Lucynę Owczarz. Plany pokrzyżowali mu jednak Artur Kobiela oraz Kamila Wala w Mitsubishi Lancerze, który okazali się szybsi o zaledwie 0,86 sekundy. Podium uzupełnili Łukasz Kobiela i Tobiasz Spratek w Mitsubishi Lancerze Evo.
O sporym pechu mogą mówić liderzy klasy K3 Łukasz Kępa i Grzegorz Ciombor, którzy w trzeciej rundzie SMT zajęli 3. miejsce. Załogę w Hondzie Civic Type R ukarano 20 sekundową karą, która praktycznie pozbawiła ich zwycięstwa. Błędy rywali wykorzystali Sławek Forma i Krzysztof Rzecznik w Oplu Astrze GSI, którzy pewnie pokonali Przemysława Mendreka i Justyna Sikorę w Hondzie Civic.
Dziesięciosekundowa kara nie przeszkodziła za to Danielowi Dembinnemu i Danielowi Włodarczykowi w odniesieniu pierwszego triumfu w klasie K2 w tym sezonie. Ekipa w Hondzie CRX pokonała Daniela i Adriana Turoniów jadących Peugeotem 106 oraz Romualda Stasika i Grzegorza Pękalę w Citroenie C2. Dotychczasowi liderzy klasy K2 Grzegorz Ciombor oraz Joanna Jandura zajęli dopiero 6 miejsce.
W klasie K1 niepokonany nadal jest Łukasz Semik pilotowany przez Katarzynę Gunię. Załoga w Fiacie Seicento odniosła trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Podium tym razem uzupełnili Michał Kociołek z Arletą Walaszek oraz Paweł Oślak i Patrycja Wendel. Obie załogi jechały Fiatami Seicento.
Na najwyższy stopień podium w klasie CENTO powrócili Krzysztof Wadas z Krystianem Papkojem w Fiacie Seicento. Załoga dosłownie o włos pokonała Wojciecha i Jakuba Najgrodzkiego w Fiacie CC, którym do triumfu zabrakło zaledwie 0,4 sekundy. Pierwszą trójkę zamknął Maciej Walaszek pilotowany przez Lucjana Podgórskiego.
Po zwycięstwie w drugiej rundzie SMT Adam Owczarz z pilotką Lucyną Owczarz tym razem oddał laur zwycięstwa w klasie RWD Tomaszowi Mizerze i Asi Wróbel w BMW E36/Compact/m3. Trzecie miejsce wywalczyli Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek w BMW 328Ti.
Na obiekcie Fiat Chrysler Automobiles nie zabrakło także załóg rywalizujących w klasie GOŚĆ. Triumf wywalczył tu znany ze startów w Rajdowych Mistrzostwach Śląska Adrian Jurasz z Pawłem Marszałkiem w Renault Clio. Pierwszą trójkę skompletowali Artur i Piotr Szpak (Mitsubishi Lancer Evo) oraz Jakub i Piotr Najgrodzki (Fiat SC).
Na półmetku rywalizacji w Samochodowych Mistrzostwach Tychów w większości klas trudno wskazać faworytów. Kolejną szansą na powiększenie dorobku punktowego będzie czwarta runda cyklu zaplanowana na 25 czerwca.
Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, Inter Cars, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwis Rajdy24.pl.
Klasyfikacja generalna 3. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów (20 maja 2017):
1. Artur Kobiela/Kamil Wala Mitsubishi Lancer 7:55,46 s.
2. Florian Wójcik-Mirski/Lucyna Owczarz Subaru Maptek +0,86 s.
3. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek Mitsubishi Lancer Evo +9,30 s.
Klasa K4:
1. Artur Kobiela/Kamil Wala Mitsubishi Lancer 7:55,46 s.
2. Florian Wójcik-Mirski/Lucyna Owczarz Subaru Maptek +0,86 s.
3. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek Mitsubishi Lancer Evo +9,30 s.
Klasa K3:
1. Sławek Forma/Krzysztof Rzecznik Opel ASTRA GSI 8:32,71 s.
2. Przemysław Mendrek/Justyna Sikora Honda Civic +9,35 3. s.
Łukasz Kępa/Grzegorz Ciombor Honda Civic TypeR +12,90 s.
Klasa K2:
1. Daniel Dembinny/Daniel Włodarczyk Honda CRX 8:42,99 s.
2. Daniel Turoń/Adrian Turoń Peugeot 106 +10,21 s.
3. Romuald Stasik/Grzegorz Pękala Citroen C2 +19,12 s
Klasa K1:
1. Łukasz Semik/Katarzyna Gunia Fiat Seicento 8:49,33 s.
2. Michał Kociołek/Arleta Walaszek Fiat Seicento +6,52 s.
3. Paweł Oślak/Patrycja Wendel Fiat Seicento +13,50 s.
Klasa CENTO:
1. Krzysztof Wadas/Krystian Papkoj Fiat Seicento 9:03,36 s.
2. Wojciech Najgrodzki/Jakub Najgrodzki Fiat CC +0,40 s.
3. Maciej Walaszek/Lucjan Podgórski Fiat Seicento +7,01 s.
Klasa RWD:
1. Tomasz Mizera/Asia Wróbel BMW E36/Compact/m3 8:24,06 s.
2. Adam Owczarz/Lucyna Owczarz Nissan 350z +4,65 s.
3. Piotr Kapusta/Grzegorz Gibek BMW 328Ti +17,50 s.
Klasa GOŚĆ:
1. Adrian Jurasz/Paweł Marszałek Renault Clio 8:49,43 s.
2. Artur Szpak/Piotr Szpak Mitsubishi Lancer Evo +5,16 s.
3. Jakub Najgrodzki/Piotr Najgrodzki Fiat SC +18,76 s.