Nowy Sezon Hard Off Road PL 2023
Ubiegły rok był bardzo udany. Zorganizowaliśmy zupełnie nową ligę dla samochodów terenowych popartą latami doświadczeń, w której wystartowały czołowe załogi Polskiej przeprawy. Udało się wprowadzić i przetestować szereg udogodnień i nowości. W nowy sezon wkraczamy więc z jeszcze większym bagażem doświadczeń i pewnymi zmianami.
Tak samo jak w roku ubiegłym głównym cyklem imprez będzie Hard Off Road PL 2023 z prowadzoną klasyfikacją generalną i nagrodami na zakończenie sezonu.
I i II Runda Pucharu Hard Off Road PL 2023
Pierwsza impreza odbędzie się w dniach 21-22 kwietnia br. i będzie to dobrze Wam znane zdobywanie PKP-ów i Trial:
- impreza będzie dwudniowa, co zagwarantuje Wam jeszcze więcej jazdy.
- elektroniczne pieczątki zamiast tradycyjnej karty papierowej,
W tym roku postanowiliśmy rozdzielić Trial od pieczątek osobną klasyfikacją. Pozwoli to na przeprowadzenie tej konkurencji na zasadach zbliżonych do tych, które obowiązują u naszych Czeskich sąsiadów i podczas Eurotrialu.
Podczas kwietniowych zawodów zostaniecie więc sklasyfikowani oddzielnie w dwóch kategoriach: PKP i Trial. Tym samym zdobędziecie również podwójne punkty do rocznej klasyfikacji generalnej.
III Runda Pucharu Hard Off Road PL 2023
Sezon pucharu, podobnie jak w roku ubiegłym zakończy najtrudniejsza runda. Tym razem jednak zamiast bardzo trudnych Odcinków Specjalnych zorganizujemy dla Was Przeprawowy Wyścig, trwający również dwa dni. Samego ścigania będzie, aż 9 godzin.
Podział na klasy: (warunkiem organizacji jest udział minimum 6 zawodników)
Freshman - czyli subiektywna klasa dla aut turystycznych.
Adventure: przygoda
Challenge: wyzwanie
Hard: extreme elektryk
Hard +: extreme mechanik
Freshman - czyli subiektywna klasa dla aut turystycznych.
Zapraszamy do niej właścicieli aut seryjnych, którzy poruszają się nimi na co dzień, wyjeżdżają na wycieczki. W tej klasie wyjątkowo o starcie decyduje subiektywne zakwalifikowanie danego auta, a nie sztywne wytyczne. Nie dopuścimy w niej do startu samochodów rajdowych, nastawionych na rywalizację bez względu na straty. Dla Was mamy klasę wyżej. Można mieć wyciągarkę, lift, stalowe zderzaki i agresywne opony (bo to jednak Dzikowiec). Jednak karoseria ma być seryjna, z kompletem szyb, z drzwiami i klapą. W wielkim skrócie auta ma nadawać się do jazdy do drogach. I tak wiem zmotą też można, ale nie u nas.
Klasa Adventure: przygoda
To auta z seryjnym nadwoziem i jedną jednosilnikową wyciągarką elektryczną bez klatki bezpieczeństwa (zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej). Dopuszczona jest wymiana zderzaków lub ich brak. Pojazd musi posiadać obowiązkowo przednią szybę oraz drzwi i tylną klapę. Dozwolona jest wymiana mostów, silników, montaż blokad i przeniesienie chłodnicy na tył pojazdu. Obowiązkowo pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.
Klasa Challenge: wyzwanie
To auta z seryjnym nadwoziem do słupka B i jedną wyciągarką elektryczną. Dozwolone są zewnętrzne i wewnętrzne klatki bezpieczeństwa. Dopuszczona jest wymiana lub demontaż zderzaków. Obowiązkowo pojazd musi posiadać przednią szybę oraz drzwi. Dozwolone jest przycięcie karoserii do pickupa a tylna klapa/ klapa bagażnika nie jest obowiązkowa. Możliwe jest również przycięcie tyłu pojazdy za słupkiem B – tzw. obrzyn. Dozwolone jest przeniesienie chłodnicy na tył pojazdu, wymiana mostów oraz silnika i montaż blokad mostów. Obowiązkowo pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.
Hard: extreme elektryk
To samochody (bez pojazdów UTV) z dowolnymi modyfikacjami, posiadające dwie wyciągarki elektryczne. Obowiązkowo klatka/ ramoklatka, pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.
Hard +: extreme mechanik
To pojazdy (bez pojazdów UTV) z dowolnymi modyfikacjami, posiadające wyciągarki mechaniczne i elektryczne. Obowiązkowo klatka/ ramoklatka, pasy bezpieczeństwa oraz zapinane kaski dla kierowcy i pilota.
Dzięki wsparciu naszego głównego partnera Centrum Kultury Gminy Nowa Ruda przygotowane zostanie dla Was miasteczko rajdowe ze strefą serwisową i kateringiem. Zapewnimy Wam ciepłe posiłki w przerwie i na zakończenie zawodów! Każda załoga otrzyma zestaw naklejek, a zawodnicy pamiątkowe koszulki i materiały rajdowe.
Nagrody w całym cyklu Hard Off Road zapewni nasz główny sponsor HEWEA sp. z o.o. z centralą w Bykowie k. Wrocławia, działająca od 30 lat w branży samochodów użytkowych. Jest wyłącznym importerem światowych producentów (FASSI, INTERPUMP, HYDRAULICS, MARREL). W tym także marki RUNVA, z szeroką gamą wyciągarek oraz akcesoriów Off Road. Jest również właścicielem marki PRESKO, pod którą sprzedawane są liczne komponenty hydrauliki siłowej, nowoczesne wciągniki hakowe i bramowe oraz innowacyjny system zbiórki odpadów, a także wyciągarki elektryczne i akcesoria Off Road.
Oprawę medialną zapewni nam niezawodny Łukasz z Fotofeil Extreme Media, co gwarantuje świetną pamiątkę z imprezy. Relacje z Waszymi wypowiedziami i akcjami z każdej rajdowej trasy o czym mogliście przekonać się już w ubiegłym sezonie.
Na każdą imprezę obowiązuje limit zgłoszeń!
O kolejności wpisania na listę i kolejności ustawienia się na lin startowej decyduje kolejność wpłat.
Promocyjne wpisowe na rajd wynosi: 750 zł przy wpłacie na konto do 19 lutego 2023 r.
Wpłata od 20 lutego do 19 marca 2023 r. wynosi: 850 zł
Wpłata po 20 marca nie gwarantuje pełnego pakietu startowego i wynosi: 950 zł