Kalendarz imprez motoryzacyjnych

Lajtowy Puchar 4x4 Extreme Networks 4 FINAŁ

finał

sobota 17.11.2018
Nadarzyn, woj. MAZOWIECKIE
4X4, PRZEPRAWOWE
Prawdziwa Petarda Offroadowa i motoryzacyjna na skale Polski.
Tym razem wykorzystamy bliskość Warsaw Moto Show oraz kibiców, liczonych w trysiącach i stworzymy coś co bedzie wyglądało , na największe wydarzenie na arenie Offroad w Polsce. Plany mamy ambitne i tym razem stawiamy sobię za cel medialność i pokazanie was zawodników tak aby wszyscy chcieli być na waszym miejscu.
Zmieniamy troche, zasady przyznawania nagród, w klasie Quad Walka Proto tym razem najlepsze rozdamy za miejsca wywalczone podczas tej edycji oraz rozdamy puchary i nagrody za zdobycie najlepszych miejsc w generalce. Resztę nagród oczywiście rozdamy normalnym trybem wiec nikt kto zmieści się w czasie nie wyjdzie od nas z pustymi rękoma.
Odbywać sie będzie na zasadach dotychczasowych Lajtów,
Czyli. Impreza jest stworzona dla Pasjonatów przez Pasjonatów, ludzi którzy biorą czynny udział w rajdach oraz wyprawach jak również dla osób którzy chcą swoją przygodę rozpocząć. Naszym celem jest stworzenie wydarzenia, imprezy, takiej w jakiej chcielibyśmy sami uczestniczyć. Cel ten wiąże się również z dobrą zabawą i rozpropagowaniem turystki 4x4 i offroadu, oraz regionu
Impreza odbywać się będzie w czterech klasach: Turystyk, Walka, Proto i Quad co oczywiście ma na celu by trasa była dostosowana do możliwości aut oraz kierowców, tak by dla nikogo nie była za łatwa ani za trudna. Celem wydarzenia jest nie tylko chęć męczenia się w przeprawach terenowych, ale również integracja rodzinna oraz zwiedzenie i poznanie pięknych terenów województwa mazowieckiego . W naszej imprezie bardzo mile widziane są całe rodziny z dziećmi, dla których na trasie przygotowane są zadania i konkurencje, a odcinki przejazdowe między próbami dobierane są krajoznawczo. Miejmy nadzieję, iż tym razem uda nam się zrobić imprezę równie atrakcyjną jak poprzednie, a teren okaże się ciekawy i odpowiednio wymagający.
CELE :
- promocja miasta i powiatu jako miejsca aktywnego wypoczynku;
- poznanie walorów przyrodniczych regionu;
- promowanie turystyki samochodowej;
- nauka obcowania z przyrodą, w aspekcie motoryzacyjnym;
- poznanie historii regionu;
- zapoznanie uczestników z podstawami dotyczącymi bezpieczeństwa podczas kontaktu z
autami terenowymi.
TRASA :
Roadbook + track GPS do pobrania dzień przed Imprezą.
Dla ambitnych druga wersja, aby ominąć korki. Mimo że wam się podoba to ci którzy jada na wynik będą mogli, spokojnie bez korków przejechać większość trasy.
Trasa wynosi minimum 80km, przebiega drogami udostępnionymi dla ruchu kołowego, w których skład wchodzą drogi utwardzone oraz nieutwardzone, powiatowe, gminne oraz wynajęte na czas imprezy drogi prywatne.
Osoby nie będące na trasie, zlokalizowane na skracaniu drogi z próby na próbę będą dyskwalifikowane (znajomi przyjaciele rodzina zwłaszcza ze szczególnym uwzględnieniem.)
Pojazdy z próby na próbę poruszają się zgodnie z zasadami ruchu drogowego. Złamanie przepisów prawa o ruchu drogowym stanowi podstawę do zdyskwalifikowania załogi. W przypadkach rażących naruszeń będzie karane zakazem wstępu na kolejne imprezy organizowane Offroadpiaseczno, i taką listę już mamy. Zawodnicy są zobowiązani również do poszanowania przyrody oraz mieszkańców.
Wszelkie odstępstwa nie zastosowania się, do ograniczeń lub informacji z roadbooka oraz tracka GPS będą karane punktami ujemnymi, lub dyskwalifikacją.
Próby terenowe odbędą się na terenach prywatnych za zgodą właścicieli gruntów.
MIEJSCE STARTU ORAZ METY:
-Ptak Warsaw Expo
WARUNKIEM DOPUSZCZENIA.
- wyposażenie zgodnie z wymogami ustawodawcy;
- posiadanie wszelkich dokumentów przewidzianych przez ustawodawcę dotyczących
poruszania się nim po drogach publicznych;
- posiadanie pełniej karoserii, auto ma się zaczynać i kończyć fabrycznie, nie licząc klasy Proto i Quad
PODZIAŁ NA KLASY:
1. Klasa Turystyk
Klasa dla aut z napędem 4x4 z nadwoziem seryjnym bez znaczących przeróbek podnoszących ich dzielność terenową - jedna wyciągarka, maximum jednosilnikowa.
Szczególny nacisk w tej klasie kładziemy na rodziny z dziećmi, ponieważ konkurencje będą typowo do zabawy, a dzieci będą w stanie wykonać próby szybciej i łątwiej jak dorośli.
Proszę zauważyć że w klasie tej wygrywają auta prawie seryjne, im bardziej auto przeroione tym mniejsza koncentracja na zadaniach.
2. Klasa Walka
Klasa dla aut terenowych z napędem 4x4 (brak zadań sprawnościowych, tylko i wyłącznie próby terenowe w wyznaczonych miejscach). Auta bez klatek zewnętrznych z pełną karoserią nie wliczając zderzaków, nie cięte z przodu ani z tyłu. Auto może posiadać klatkę wewnętrzną, klatkę zintegrowaną z nadwoziem i nie wystającą poza karoserie. Dozwolona jest również nieograniczona liczba wyciągarek bez rozróżnienia, na jej napęd.
3. Klasa Proto- jedz czym chcesz :-) Auta przypominające lub podobne do aut seryjnych będą dodatkowo punktowane ( wbijamy punkty na starcie w kartę) . Informacja na odprawie ( np. wszelkie auta z klatką zewnętrzną, zmota z przodem od auta występującego w produkcji seryjnej ) Tym razem Klasa, bardzo wymagająca.
4. Klasa Quad.
Wszystko co ma 4 koła a nie ma przedniej szyby ATV UTV QUAD.
Pojazdy po drogach publicznych poruszają się według zasad kodeksu drogowego, oraz ich wyposażenie ma być zgodne z założeniami ustawodawcy. Organizator zastrzega sobie prawo do klasyfikowania aut, selekcji uczestników ze względu na ich zachowanie na wcześniejszych imprezach oraz na podstawie budowy auta.
KONKURENCJE:
1.Próby terenowe – miejsca, które będą oznaczone punktami do zdobycia za prawidłowy przejazd dla 4 klas ze zróżnicowaniem trudności odnośnie podziału na klasy (próby dla Walki będą próbami sędziowanymi). Odbywać się będą na terenach prywatnych.
2.Próby Sprawnościowe – tylko Klasa Turystyk, miejsca w których zawodnicy będą musieli się wykazać sprawnością fizyczną, koordynacją ruchową, strzelaniem do celu itp.
3.Próby Zagadkowe – tylko dla Klasy Turystyk, dotyczące zagadnień regionu, dat, wydarzeń, odbywających się na naszych terenach, np: jaką nazwę nosi bulwar na Jeziorem Przywidzkim? (odpowiedzi do znalezienia na trasie przejazdu według wskazówek roadbooka)
4. Próba czasowa – Dla wszystkich klas, nie obowiązkowa. Wynik czasówki brany jest pod uwagę tylko i wyłącznie w przypadku Miejsca na pudle, w przypadku zdobycia przez załogi takiej samej liczby punktów.
FOTOPIECZĄTKI. PRÓBY
Przejazdy, dla klas Walka Proto Quad, mogą być otaśmowane, po zerwaniu taśmy na próbie odejmujemy punkty, niezależnie czy taśmę zerwało auto czy za pomocą drzewa, gałęzi, pilota z załogi.
Bez oznaczeń dla klasy (taśmy itd. ) ze zróżnicowaniem kolorów na klasy.
Turystyk – punkt na przeszkodzie, zdjęcie punktu połączonego za pomocą jednej osoby dorosłej, lub kilkoro dzieci z załogi, (bez mieszania dorosły dzieci) razem z samochodem, uwiecznione na wyraźnym zdjęciu.
Walka Proto Quad – Auta będą plombowane, Linka o określonej długości w środku auta z numerkiem, przyłożonym w miejscu wyznaczonym do punktu fotopieczątki, i wyraźne zdjęcie. Plombować będziemy do miejsca na trwale związanego z pojazdem, nie zależnie czy to zderzak czy kierownica, punkt wymyśla załoga, akceptuje organizator.
Fotopieczątki sprawdzają sędziowie danej próby z oznaczeniem w karcie drogowej, nie ma możliwości sprawdzenia, fotopieczątek, na innej próbie, chyba że sędzia próby jasno zadecyduje inaczej.
Plombowanie aut- tylko w klasach WALKA QUAD nr plombujemy gdzie chcecie zderzak relingi kierownica , każde zerwanie numerka, obowiązuje załogę do przeplądbowania tylko i wyłącznie na bazie imprezy, oraz powtużenie próby od początku.
UCZESTNICTWO:
- Załogi Offroadowe;
- Klasa Turystyk
- Klasa Walka
- Klasa Proto
- Klasa Quad
- Wymagane oznakowanie aut wszelkimi insygniami dostarczonymi przez sponsorów i
patrona imprezy na karoserii aut;
- Nad przebiegiem imprezy będą czuwać sędziowie prób oraz trasy.
ORGANIZATOR ZAPEWNIA:
- ubezpieczenie;
- opiekę medyczną, punkt medyczny na bazie imprezy;
- zorganizowane próby oraz wskazówki dojazdu w formie roadbooka; oraz Tracka
- puchary dla zwycięzców;
- służby porządkowe;
- miejsce bazy imprezy z możliwością pozostawienia lawet lub aut.
NAGRODY-
Tylko i wyłącznie dla osób które zmieściły się w limicie czasu. Co do minuty.
HARMONOGRAM IMPREZY
07:30 - otwarcie biura imprezy na prywatnym terenie
- rejestracja załóg, rozdanie materiałów sponsorskich
- plombowanie kart
08:30 - Odprawa zawodników
- podstawowe szkolenie zawodników, z zakresu pierwszej pomocy
09:00 - Start.
18:00 – 20:00 - zamykanie limitu czasowego
- integracja
21:00 - ogłoszenie wyników
- rozdanie nagród dyplomów
- Kto do domu to do domu, a reszta bawi się ile ma sił.
-Plan czasowo przestrzenny może ulec zmianie.
Wpisowe 350zł od załogi (załoga to kierowca + pilot)w tym jedzenie, koszulki itd dla 2 osób
Quad wpisowe 250zł
-dodatkowe osoby dorosłe - 25zł za jedzenie.
-dodatkowe koszulki - 25zł za sztukę
-dzieci oczywiście jedzenie bez dopłat. (koszulki 25 plnów)
Przypominay że córka 20 letnia to już nie dziecko. :-)
LISTY STARTOWE – Otwierane miesiąc przed, startem imprezy.

Reklama
Reklama
Reklama