Giełda motoryzacyjna

BMW E30 318iS z klatką

Cena: 9 700 PLN
Dodane: 09.05.2019
Pojemność:
1796 cm3
Moc:
136 km
Rok produkcji:
1990
Stopień przygotowania:
PRZYGOTOWANY DO SPORTU
Poznań, WIELKOPOLSKIE

Bez nawet jednej stłuczki, z nienagannym polerowanym lakierem i detalingiem wnętrza. Jeżdżony przez niepalącą babcię w niedziele do kościoła.

A tak na poważnie to jest typowy fun car do jazd w amatorskich rajdach, jak KJS-y, SuperOS-y i innych imprezach motosportowych. Świetnie radzi sobie również w drifcie. Kultowy IS w coupe z czterocylindrowym silnikiem M42B18 (1.8L, 136 KM z fabryki) to najlepiej prowadząca się wersja starych trójek z najlepszym balansem masy. Dlatego 6-cylindrowe wersje wykręcają gorsze czasy na Torze Poznań, mimo większej mocy. IS to również samochód występujący w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w kategorii 5. i IS-CUP-ie. Dlatego uważam, że jest to idealny samochód do rozwoju umiejętności wyścigowych i rajdowych. Na pewno najlepsza propozycja dla miłośników tylnego napędu.

Co widać po zdjęciach, samochód nie jest picowany do sprzedaży i dokładnie w tym stanie niezawodnie jeździ po polach, lotniskach i torach wyścigowych. A to dzięki modyfikacjom specjalnie do tego celu dokonanym i spisanym na liście poniżej. Buda zdrowa tam, gdzie to istotne (kielichy, progi, podłoga, sanki, dyfer).

- Usunięte kompletnie wszystko, co waży, w tym nawiew powietrza, tylna kanapa wraz z wyciętą grodzią do bagażnika, boczki drzwi (choć zabezpieczone plastikiem) część kokpitu kierowcy i wszelkie komforty. W ramach kompromisu są dywaniki i ładnie pachną.
- Klatka z zastrzałami w przednie kielichy i bocznymi wzmocnieniami.
- Zaspawany otwór szyberdachu.
- Zespawany dyferencjał, czyli tzw. szpera w wersji budżetowej.
- Fotele kubełkowe zamontowane na stałe.
- Pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa (gwiazda) dla pasażera i czteropunktowe (H) z homologacją drogową dla kierowcy (z pozdrowieniami dla panów policjantów kontrolujących mnie na dojazdach na tor).
- Gwintowane regulowane zawieszenie. Obecnie ustawione na sam dół i geometrią na 0 (przód ani zbieżny, ani rozbieżny), co jest kompromisem między większą zwrotnością a sterowaniem na ulicy.
- Przelotowy wydech z tłumikiem, który na styk zdaje testy 93 dBa na Torze Poznań.
- Metalowa osłona pod silnik (miska olejowa to słaby punkt tej konstrukcji, gdyż jest bardzo nisko).
- Konwersja piast na 5 śrub (większy dostęp do felg, otwarta droga do zwiększenia promienia skrętu z E36).
- Konwersja na hamulce tarczowe z tyłu.
- Przewody hamulcowe w oplocie, regeneracja zacisków, nawiercane tarcze i bardziej wyczynowe klocki, wyścigowy płyn hamulcowy Motul RBF 660.
- Sportowa kierownica.
- Hydrauliczny hamulec ręczny. Wymaga dokończenia. Oryginalnie był doprowadzony do osobnego (drugiego) zacisku z tyłu. Usunąłem ten niepotrzebny (ważący) drugi zacisk. Zostało połączenie doprowadzonych już miedzianych przewodów od ręcznego poprzez trójnik do standardowej instalacji hamulca tylnego.
- Nowa, większa chłodnica zalana wyczynowym płynem Evans (bez wody, na bazie glikolu).
- Elektryczny wiatrak włączany pstryczkiem na kokpicie.
- Filtr stożkowy z otwartym dolotem i osłoną termiczną.
- Zalany wyścigowym, w pełni syntetycznym olejem Motul 300V.
- Wymienione świece na irydowe NGK.
- Opony semi-slick Federal,
- Naklejka z amatorskiego rajdu Powerstage Bednary. A jak wiemy, każda naklejka daje +5 KM.

Ponadto wymieniłem miskę olejową (zapytaj mnie, skąd wiem, że płyta pod silnik jest konieczna w tym aucie do wyścigów) oraz przewody ciśnieniowe do wspomagania.

Brak przeglądu technicznego, bo ręczny (wyjaśnione wyżej) niedokończony. OC aktualne.

A tak na poważnie, to spieszcie się ścigać e30-tkami, bo tak szybko odchodzą. Większość jest już albo skasowanych, albo zgnitych. A obecnie popularne E36 Compact, prócz kilku dodatkowych kilogramów, no cóż, nie grzeszy urodą, i na tle klasycznej E30 wygląda po prostu fatalnie.

Serdecznie polecam i żałuję, że sprzedaję, ale wyjeżdżam za granicę spełniać inne marzenia. To jest samochód od razu gotowy do wyścigów za przystępne pieniądze.

Reklama