Mazda MX-5 NC1 2007
Sprzedam lub zamienię moją Mazdę MX-5 NC1 z 2007 roku. Przejechałem nią ponad 12 tys. km, odwiedziłem kilka krajów, a także wystartowałem w dwóch rundach Miata Challenge, a przy tym ani razu mnie nie zawiodła.
Powód sprzedaży oraz historia użytkowania
Skąd więc taka decyzja? Przede wszystkim sytuacja życiowa - chciałbym pomyśleć w końcu o jakimś swoim miejscu na ziemi, a do tego Miata to moje jedyne auto do wszystkiego. To auto było od dzieciństwa na mojej liście motoryzacyjnych marzeń i po 15 różnych autach oraz 3 motocyklach, muszę przyznać że chyba nic mi więcej nie sprawiało radości z jazdy co to auto, a do tego nie było tak niezawodne jak na swoje lata.
Więcej na temat historii tego auta możecie poczytać na forum MX5 Klub Polska: https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=36828
Stan techniczny
Przebieg: 214 tys. km
Brak korozji poza niewielkim punktem na błotniku oraz powierzchownym nalotem na tylnych wahaczach.
Silnik w świetnym stanie, poziom oleju trzyma od wymiany do wymiany.
Synchronizatory w skrzyni (5-biegowej) wymagają uwagi – na 2. i 5. biegu zdarza się zgrzyt.
Auto regularnie serwisowane, sprawdzone w MX5 Centrum, z pozytywną opinią co do stanu technicznego.
Historia serwisowa i uszkodzenia
Jedyna szkoda w historii to naprawa maski po gradobiciu (około 200 EUR), oraz lakier na zderzakach ma nieco inny odcień ale może to być za sprawą innego materiału, farb bazujących na wodzie, i upływu czasu. Poza tym wygląda na to że auto raczej nie miało większych przygód, stłuczek itp. Posiadam również raport AutoDNA.
Lista modyfikacji
* Zawieszenie gwintowane Thunderlane (https://www.thunderlane.eu/pl/produkt/mazda-mx5-nc/) tzw. Timbur V2?
* Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Pizza Brake
* Tylny dyfer z blokadą po regeneracji
* Przednie klocki hamulcowe EBC Green Stuff (dorzucam komplet nowych na wymianę)
* Tylne klocki hamulcowe Brembo (dorzucam komplet nowych na wymianę)
* Kierownica od meinlenkrad.de
* Stabilizator przedni RX8 yellow dot + poliuretanowe „gumy”
* Poliuretanowe poduszki dyferencjału
* Poliuretanowe tuleje przednich dolnych wahaczy
* Oryginalnie auto miało materiałowe fotele ale zostały wymienione na skórzane ogrzewane
* Zmieniarka cyfrowa WEFA (Bluetooth/USB/AUX)
* Wysoki windshot (OEM Mazda)
* Manetka wycieraczek od RX-8 (z regulacją długości interwału)
* Filtr powietrza K&N
* Mocowanie gaśnicy od Cybul (https://cybul.eu/pl/sklep/mazda-mx-5-nc-mocowanie-gasnicy/)
* Schowek IL Motorsport (https://www.ilmotorsport.de/de/mx-5-vergroessertes-mittelfach-mit-12-volt-steckdose-schwarz-3384/1600)
* Nakładki pedałów IL Motorsport
* Kolektor wydechowy 4-1 (https://www.wm-fab.com/pl)
* Bandaż termoizolacyjny DEI na kolektorze wydechowym
* Aktywny bypass tylnego tłumika sterowany zdalnie
* Strojenie ECU na benzynę 98 u Alexa (https://alexengineering.pl/uslugi/)
Cena i warunki zamiany
Cena: 46 500 PLN (do negocjacji).
Rozważę zamianę na bardziej praktyczne auto o sportowym charakterze, nowsze i większe, np. Ford Fiesta ST, Hyundai I30N, lub najlepiej jakieś japońskie lub koreańskie modele. Wykluczam marki francuskie.