Na giełdę wystawiam Mazdę RX8 z 2004 r.
Silnik z Hondy Type - R , legendarny K20 + kompressor z Audi S4 - silnik
świeżo wymieniony i po rewizji(nie jeździł po torze, przebieg cywilny)
Moc: 1 mapa: 350 hp na PB98 , 2 mapa (dolewka etanolu): 380 hp na E25
Waga: 1300kg bez aero, 1320 z aero
Za ok. 8 tyś zł można zamontować klatkę i powycinać ok 100kg (jedne drzwi
przednie 31kg, drzwi tylne 16kg). Przy takich parametrach 1250kg/350hp
ciężko będzie znaleźć szybciej jeżdżące E46 M3.
Osiągi: 0-100 4.6s na zgrzanej oponie, 100-200 ~10s, Vmax ok. 270.
Skrzynia 6-tka z RX8. VMax 2ka 105, 3ka 147, 4ka 200.
Czasy na torach :
1) Poznań 1:44.14s (semi slick)
https://www.youtube.com/watch?v=ONjC-3bUrls
2) Autodrom pomorze 42.06s (semi slick)
3) Łódź na starym Extremie 225 58.7 (semi slick)
https://www.youtube.com/watch?v=wEMW_7tloMs
Przegląd z kwietnia 2022 roku, ubezpieczenie OC też do kwietnia 2023.
Wsiadać i jechać.
Samochód od 4 lat służy jako awaryjne - gdy pada deszcz lub drugi wóz jest
niesprawny, to ten po prostu odpala i jedzie na tor. W 2021 roku kończyłem
tym autem sezon RCP na Torze Łódź - zatankowane, dojechane na kołach tam i z
powrotem.
Z ciekawszych modyfikacji :
1) Pogłębiona miska olejowa (brak problemów z olejem na torze nawet na MIN
poziomie oleju na bagnecie)
Jeżdżony na Motul 8100.
2) Gwint Mazdaspeed ze sprężynami F9kg R7kg z regulacją tłumienia i
wysokości (preload). Gwint pozwala podnieść samochód na 15cm nad ziemią ,
dzięki czemu można spokojnie nim jeździć na tor. Po zgłębieniu prześwit z
przodu ok 6cm.
W 2020 roku była awaria tłoczyska tylnego amortyzatora - wymienione na nowe
w Nagengast Gdańsk.
3) Custom stabilizator tył 18mm z 3 stopniową regulacją, przedni
stabilizator - 2 stopnie regulacji
4) Zawieszenie - przód na poliuretanie poza 1 tuleją w dolnym wahaczu ,
porobiona regulacja pochylenia w górnych wahaczach. Dolne wahacze nówki ASO
po akcji serwisowej w 2018/2019 roku. Kąty do ugrania z przodu okolice -4
stopnie, tył -3.
5) Hamulec przód: 4 tłoczek Clio3RS z DS2500, Tył: custom klocki DS
performance (nie do kupienia w sklepie), przewody Hel w oplocie. Nawiewy na
przednie tarcze z łapaczami koło halogenów.
6) Kolektor wydechowy 4-2-1 SSG , na seryjnym końcowym tłumiku RX8, po
drodze wspawane 2 VBandy.
7) Torsen w seryjnej obudowie dyfra RX8
8) Custom kolektor ssący z blokiem wodnym i kompresor TVS1320 z
elektronicznie sterowanym doładowaniem po TPSie. Elektryczna pompa wody
intercoolera.
9) Zabudowana podłoga z dyfuzorem i dużym splitterem - aero demontowalne w
20 minut aby móc jechać na kołach. Cała podłoga to kolejne 20 minut na
podnośniku i zdemontowane. Wszystko na śrubkach M6 na imbus.
10) EMU z wodotryskami, jak korekta dawki paliwa po temperaturze listwy
paliwowej (przydatne w ciepłe dni po postoju), pomiar temp wody przed
kompresorem, zabezpieczenia po ciśnieniu oleju, temperaturze w dolocie. 2
programy (wgrywane) na PB i E25
11) 10 felg 18" OEM mazda , 6 opon - 4 x Extreme VR1 W5 deszcz, 2 Extreme
VR2 R7 225, 2 R5 , 2 HL (eksperymentalne)
12) Kubeł kierowcy Mirco MX5 , 4pkt pasy 3" OMP z homologacją drogową.
13) Wyciągnięte zbędne rzeczy ze środka. Do auta posiadam praktycznie pełne
wnętrze (poza wykładziną, która została pocięta) - wszystko można zamontować
z powrotem.
14) Kilka customowych rozwiązań , jak inne końcówki drążków (brak bump
steer).
15) Sportowa kontrola trakcji Race TCS! Seryjny bardzo dobry ABS -
przekonałem się o tym wielokrotnie. Nie spotkałem jeszcze samochodu, który
hamowałby później, niż ta RX8. Do tego sprawne i działające seryjne ESP,
jakby osoba niedoświadczona chciała tym samochodem gdzieś pojechać.
16) Poduszki silnika utwardzone - zalewane żywicą odlewniczą 85sha.
Dodatkowy wspornik dyfra mocowany do wózka.
17) Dość sensowne wyloty na masce ,dzięki którym praktycznie nie można
zagotować wody (100 stopni dawno nie widziałem).
18) Akumulator z tyłu po prawej stronie przy nadkolu.
W 2017 roku była zakładana nowa szyba przednia (odpryski i pęknięcie po
nieumiejętnym zakładaniu maski).
Tylne nadkola były szpachlowane. Lewe przez poprzedniego właściciela, prawe
poprawione przeze mnie. Z moich obserwacji wynika, że samochód nie miał
żadnych kolizji ingerujących w konstrukcję nośną.
Uprzedzając pytania - jak z korozją. Robiłem oględziny podwozia , podłużnice
miały niewielkie naloty ok 5x5cm (wyczyszczone "włosami murzyna") i
pomalowane epoksydem 2 składnikowym. Po wyjęciu korków gumowych w środku
zero rdzy! Największa korozja z jakimiś wżerami jest w okolicy końcowego
tłumika. Idealne miejsce do wycięcia i zejścia z masy. Auto nadal można
podnosić za progi.
I na końcu powód sprzedaży... brak czasu związany z powiększeniem rodziny.
Sprzedaje z bólem bo auto mega szybkie , świeżo po serwisie i rewizji -
gotowe na sezon, do wygrywania !!
Stosunek ceny auta do osiągów i potencjału...mistrz.
Cena: 40 000 netto (wystawiam fakturę VAT)