Giełda motoryzacyjna

MAZDA RX8 Z SILNIKIEM K20 HONDY

Cena: 40 000 PLN
Dodane: 19.12.2022
Pojemność:
2000 cm3
Moc:
380 km
Rok produkcji:
2004
Stopień przygotowania:
PRZYGOTOWANY DO SPORTU
Kraków, MAŁOPOLSKIE

Na giełdę wystawiam Mazdę RX8 z 2004 r. 


Silnik z Hondy Type - R , legendarny K20 + kompressor z Audi S4 - silnik

świeżo wymieniony i po rewizji(nie jeździł po torze, przebieg cywilny)


Moc: 1 mapa: 350 hp na PB98 , 2 mapa (dolewka etanolu): 380 hp na E25


Waga:  1300kg bez aero, 1320 z aero


Za ok.  8 tyś zł można zamontować klatkę i powycinać ok 100kg (jedne drzwi

przednie 31kg, drzwi tylne 16kg). Przy takich parametrach 1250kg/350hp

ciężko będzie znaleźć szybciej jeżdżące E46 M3.


Osiągi: 0-100 4.6s na zgrzanej oponie, 100-200 ~10s,  Vmax ok. 270.


Skrzynia 6-tka z RX8. VMax 2ka 105, 3ka 147, 4ka 200. 


Czasy na torach :


1) Poznań 1:44.14s (semi slick)


https://www.youtube.com/watch?v=ONjC-3bUrls


2) Autodrom pomorze 42.06s (semi slick)


3) Łódź na starym Extremie 225 58.7 (semi slick)


https://www.youtube.com/watch?v=wEMW_7tloMs


Przegląd z kwietnia 2022 roku, ubezpieczenie OC też do kwietnia 2023.

Wsiadać i jechać.


Samochód od 4 lat służy jako awaryjne - gdy pada deszcz lub drugi wóz jest

niesprawny, to ten po prostu odpala i jedzie na tor. W 2021 roku kończyłem

tym autem sezon RCP na Torze Łódź - zatankowane, dojechane na kołach tam i z

powrotem.


Z ciekawszych modyfikacji :


1) Pogłębiona miska olejowa (brak problemów z olejem na torze nawet na MIN

poziomie oleju na bagnecie)


Jeżdżony na Motul 8100.


2) Gwint Mazdaspeed ze sprężynami F9kg R7kg z regulacją tłumienia i

wysokości (preload). Gwint pozwala podnieść samochód na 15cm nad ziemią ,

dzięki czemu można spokojnie nim jeździć na tor. Po zgłębieniu prześwit z

przodu ok 6cm.


W 2020 roku była awaria tłoczyska tylnego amortyzatora - wymienione na nowe

w Nagengast Gdańsk.


3) Custom stabilizator tył 18mm z 3 stopniową regulacją, przedni

stabilizator - 2 stopnie regulacji


4) Zawieszenie - przód na poliuretanie poza 1 tuleją w dolnym wahaczu ,

porobiona regulacja pochylenia w górnych wahaczach. Dolne wahacze nówki ASO

po akcji serwisowej w 2018/2019 roku. Kąty do ugrania z przodu okolice -4

stopnie, tył -3.


5) Hamulec przód: 4 tłoczek Clio3RS z DS2500, Tył: custom klocki DS

performance (nie do kupienia w sklepie), przewody Hel w oplocie. Nawiewy na

przednie tarcze z łapaczami koło halogenów.


6) Kolektor wydechowy 4-2-1 SSG , na seryjnym końcowym tłumiku RX8, po

drodze wspawane 2 VBandy.


7) Torsen w seryjnej obudowie dyfra RX8


8) Custom kolektor ssący z blokiem wodnym i kompresor TVS1320 z

elektronicznie sterowanym doładowaniem po TPSie. Elektryczna pompa wody

intercoolera.


9) Zabudowana podłoga z dyfuzorem i dużym splitterem - aero demontowalne w

20 minut aby móc jechać na kołach. Cała podłoga to kolejne 20 minut na

podnośniku i zdemontowane. Wszystko na śrubkach M6 na imbus.


10) EMU z wodotryskami, jak korekta dawki paliwa po temperaturze listwy

paliwowej (przydatne w ciepłe dni po postoju), pomiar temp wody przed

kompresorem, zabezpieczenia po ciśnieniu oleju, temperaturze w dolocie. 2

programy (wgrywane) na PB i E25


11) 10 felg 18" OEM mazda , 6 opon - 4 x Extreme VR1 W5 deszcz, 2 Extreme

VR2 R7 225, 2 R5 , 2 HL (eksperymentalne)


12) Kubeł kierowcy Mirco MX5 , 4pkt pasy 3" OMP z homologacją drogową.


13) Wyciągnięte zbędne rzeczy ze środka. Do auta posiadam praktycznie pełne

wnętrze (poza wykładziną, która została pocięta) - wszystko można zamontować

z powrotem.


14) Kilka customowych rozwiązań , jak inne końcówki drążków (brak bump

steer).


15) Sportowa kontrola trakcji Race TCS! Seryjny bardzo dobry ABS -

przekonałem się o tym wielokrotnie. Nie spotkałem jeszcze samochodu, który

hamowałby później, niż ta RX8. Do tego sprawne i działające seryjne ESP,

jakby osoba niedoświadczona chciała tym samochodem gdzieś pojechać.


16) Poduszki silnika utwardzone - zalewane żywicą odlewniczą 85sha.

Dodatkowy wspornik dyfra mocowany do wózka.


17) Dość sensowne wyloty na masce ,dzięki którym praktycznie nie można

zagotować wody (100 stopni dawno nie widziałem).


18) Akumulator z tyłu po prawej stronie przy nadkolu.


W 2017 roku była zakładana nowa szyba przednia (odpryski i pęknięcie po

nieumiejętnym zakładaniu maski).


Tylne nadkola były szpachlowane. Lewe przez poprzedniego właściciela, prawe

poprawione przeze mnie. Z moich obserwacji wynika, że samochód nie miał

żadnych kolizji ingerujących w konstrukcję nośną.


Uprzedzając pytania - jak z korozją. Robiłem oględziny podwozia , podłużnice

miały niewielkie naloty ok 5x5cm (wyczyszczone "włosami murzyna") i

pomalowane epoksydem 2 składnikowym. Po wyjęciu korków gumowych w środku

zero rdzy! Największa korozja z jakimiś wżerami jest w okolicy końcowego

tłumika. Idealne miejsce do wycięcia i zejścia z masy. Auto nadal można

podnosić za progi.


I na końcu powód sprzedaży... brak czasu związany z powiększeniem rodziny.


Sprzedaje z bólem bo auto mega szybkie , świeżo po serwisie i rewizji -

gotowe na sezon, do wygrywania !!


Stosunek ceny auta do osiągów i potencjału...mistrz.

Cena: 40 000 netto (wystawiam fakturę VAT)


Reklama
Reklama
Reklama